onsdag 2 maj 2012

Vilken helg..

Snacka om att ha haft fullt upp hela helgen :) Me like!

I fredags var det dags för en tur till Valbo med Lina och Johan. Och självklart var släpvagnen med :) Det inhandlades bänk skivor, en data stol, tak lampor, fönster lampor, en tavla och lite annat smått och gått:) Och allting skulle ner i gillestugan.. Nu jeklar börjar det ta form där nere, snart klart.. Snart!! Niklas limmade lite lister idag innan han stack till jobbet, så imorgon blir nog förhoppningsvis hallen klar nere. Då ska byrån tillbaka, en tavla och en hylla (måste målas först:P) upp på väggen, sen så. Och i gillestugan är det bara datorer, gardiner och en byrå som fattas..
Måste vara klar tills nästa helg då syster med pojkar kommer, kan bli lite trångt att ha det som det är nu :P Saker överallt.

I lördags var det meningen att jag skulle till far, men det blev på söndagen istället. Så det blev barnloppis med Lina, igen. Sen en tur till Säter och hälsa på familjen Jonsson.
På kvällen blev det grillning med Lina, Johan och Joni. Och lite plugg..

Söndagen spenderades i Ramnäs, där det bjöds på äppelpaj och vanlijsås, köttfärslimpa med svampsås och vaniljglass med inkokta päron till efterrätt.. Herregud.. Det enda jag gjorde var att äta kändes det som. Och det bästa av allt.. Laktosfritt :D Whoho! Eller ska man säga att det var otur?? Nu kunde jag ju äta allt :P
När vi kom hem så blev det en promenad runt kyrkogården och sen matlagning innan det blev dags för plugg..

Nej nu ska jag tvinga i mej lite keso och vattenmelon/banan innan det är dags för mer plugg.
Har inte kommit på än vad jag tycker om keso. Försöker tänka bort det micke sa åt mej förut att det påminde om.. Men det är inte lätt :P

Puss på er..

1 kommentar:

  1. Hittade du ngt på barnloppis? =) Jag kom nog för sent dit, mycket var redan sålt.

    Jag som älskar keso!! Vill jag veta vad det liknar? ;-)Försöker gissa, det måste ju vara nå äckligt.

    Ta hand om varandra och pussa magen <3 (men så vig kanske ingen är, då får du klappa magen ist :-) ).
    Kram från Bodil

    SvaraRadera