torsdag 3 maj 2012

Det är roligt nästan jämt

Morr..

Efter en hård (enligt mej) och svettig promenad i motvind så hade jag sett framemot mitt mellan mål och en dusch. Tror ni att jag fick duscha?? Inte direkt.!! Kom inget varm vatten. Suck.. Efter 10 min spolade gav jag upp och tog mitt fick och pack och gick ner. Tänkte att det var fel på kranen. Men icke.. Inget varmvatten nere heller.. Suck.. Gick in till bergvärmen och såg att den stod och blinka. Skooooj.. Eller inte. Lågtryck utlöst. Morr.. Ringer och förstör Niklas dag och berättar den stora nyheten.
Startade om den 3 ggr innan han kom hem. Men inget funka. Han pilla lite när han kom hem. Men det var bara att vänta tills morgondagen och ringa installatören.
Och tydligen har den inte funkat på 3 dagar. För efter 3 dagar så tar varmvattnet slut.. Suck..
Så Johanna fick åka hem till mamma och duscha igår :P
Får se om Niklas lyckas få fart på den ikväll eller imorgon bitti. Annars får de komma i hit och fixa.. Kan inte överleva utan varmvatten heller..!!

Följde med Lina och simma idag i Avesta.. Väldigt fräsch och trevligt.. Åker hellre den extra milen och simmar i Avesta i en varm och behaglig miljö än i Hedemora där det är iskallt i vattnet.
Och det var väldigt skönt att simma.. Så det blir lätt fler ggr :)

Nej dags att koka lite kaffe och gräva ner sej i skolböckerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar