fredag 22 juli 2011

Grått och trist

Det blev ingen moped och traktor crusing för mej igår. Jag var hemma med Lina och hade film mys istället.. Mycket trevligare :) Men det tog säkert 30 min innnan vi hittade en film att hyra.. shit vad skit det finns. Tillslut kändes alla filmer lika. Så det blev en film som hette Silenz house, skit dåligt.. Sen blev det skelleton key, den hade båda sett men vi kom inte riktigt ihåg den. Sen kom Niklas och Johan tillbaka så då såg vi på Madhouse. Vet inte riktigt vad man ska säga om den.. men men.. Huvudsaken är väl att man har trevligt :) Och en sak är säker, ingen gör chokladbollar som Lina gör.. Det var nog de godaste jag har ätit i hela mitt liv.. Mums.. Tur att det inte fanns allt för många :P
Undra vad man ska hitta på en dag som denna då.?.?.? Vi rensade nästan mellan alla plattor igår, hann inte alla tyvärr.. Vi ska göra om där om någon dag förhoppningsvis, lägga plast och ny sand och sen vända på plattorna. Dom har tydligen en slät fin yta under så det blir nog super bra tillsvidare :)
Vet inte om jag har allt för stor lust att gå ut och sätta mej och rensa ogräs idag.. Kanske man ska börja med hallen nere eller ska man ta en road trip.. Det är frågan.. Jag behöver ingenting heller. Typsikt.
När det är lite bättre väder så ska jag säga åt min sambo att hålla upp trallen som ligger på altanen så jag kan gå under och rensa ogräset som har kommit upp mellan springorna. Testade att hålla upp dom själv och rensa men det blev både för tungt och svårt.

Slänger in en bild och recept på gårdagen lunch..

Gulaschsoppa med kallrörd creme fraiche och ostplättar.
Soppa:
Gulaschsoppa med kallrörd creme fraiche och ostplättar
  • 400 g köttfärs
  • 1 gul lök
  • 5 vitlökskylftor
  • 2 buljongtärningar
  • 1 burk krossade tomater
  • 2 msk tomatpuré
  • 1 tsk paprikapulver
  • 1 liter vatten
  • salt
Stek löken så den blir mjuk utan att få färg. Bryn köttfärsen och låt tomatpuré och paprikapulver steka med den sista minuten. Sänk värmen och tillsätt buljongtärningarna, krossade tomaterna och vatten. Låt sjuda i 20-30 min.

Ostplättar:
  • 3 dl riven ost
  • 3 ägg
  • 3 msk majonäs
Klicka ut ostplättarna med en matsked och grädda hastigt på 250 grader. Så de blir gyllengula.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar