tisdag 27 mars 2012

Tisdag till ära

Idag ska jag äntligen få nacken fixad.. Längtar så mycket.. Det bästa är att man vaknade med nackvärk. Det brukar jag inte göra när jag ska dit.. Sweet :O

Att vara utan vatten igår var en utmaning. En sån enkel sak som att skölja ut stekpannan efter man har gjort mat gick ju inte. Men jag överlevde. Nu önskar jag bara att jag får tillbaka trycket i kranarna, inkl duschen. Vilket är sjukt irriterande. Men det stod ju i papperet att man kunde få dåligt tryck när de spolar i området, nu hoppas jag att de skyndar på sej lite. Men det skulle inte förvåna mej om vi kommer att ha dåligt tryck tills allt de är helt klara med hela byn. Och det är om 3 veckor. Whoho...

Jag har återigen lyckas köpa ett konstigt skölj medel.. :( Detta luktar salmiak. Urk..

Idag eller imorgon blir det att lyfta in alla möbler in i gillestugan igen :) Tapetseringen bli klar idag.
Hoppas jag kan få hjälp denna gång. Var lite tungt att flytta en säng, en tv, 2 soffor och tv bänk och bord in i hallen nere eller in i "gymnastiksalen" (som oliver sa :)) Men det är tur att man är oxe och har envisheten som gör så att man bli starkare :)

Kanske man ska ta en promenad runt kyrkogården innan det börjar regna igen, så kan jag passa på att hämta hem bilen från Outokumpu oxå.. :) Blir lite drygt att gå in till stan idag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar